האם אתם שומרים על ילדכם ברשת?

מחקר חדש של מעבדת קספרסקי וחברת המחקר B2B חושף כי 30% מההורים מרגישים שאין להם שליטה על מה שהילדים שלהם עושים ברשת.
38% מודאגים כי התלות של ילדיהם ברשת הופכת להתמכרות. בנוסף, מבוגרים רבים דואגים כי הוריהם הפעילים ברשת, עלולים להיות פגיעים באותה מידה.
יותר מחצי מהמשיבים חוששים מהגידול באיומים על ילדיהם באינטרנט. הדאגה המרכזית היא הסיכון של מפגש של הילדים עם תכנים בלתי ראויים (45%), כששני שליש משוכנעים כי לילדיהם יש גישה בלתי מוגבלת לתכנים כאלה.

חששות אחרים כוללים את הסיכוי של ילדים לתקשר עם זרים מסוכנים (41%) ושיתוף של מידע אישי רב מידי (40%). 38%
חוששים שהילדים שלהם הופכים מכורים לאינטרנט ומבלים זמן רב מידי ברשת.

הסיכון שילדים יתקלו בקוד זדוני וכנראה ייכשלו בזיהויו, הוא דאגה נוספת בקרב הורים (37%). מה שיותר מפתיע ומדאיג הוא שבריונות סייבר, שיכולה להיות לה השפעה הרסנית וארוכת טווח על חיי הצעירים, סומנה כדאגה רצינית רק על ידי 35% מההורים.

לצד איומים ישירים אלה על הילדים, הורים גם דואגים כי חברים אחרים במשפחה עלולים להיות מושפעים מהתנהגות בלתי מוגנת של הילדים ברשת. לדוגמא, כתוצאה של מחיקה או אובדן בלתי מכוונים של נתונים (27%) או על ידי גרימת עלויות בלתי צפויות (25%) באמצעות ביצוע רכישות בתוך משחקים ואפליקציות.

מעמסה נוספת על כתפי דור ההורים נובעת מהעובדה של-52% מהם יש גם הורים המשתמשים באינטרנט, וכי יותר ממחצית מהם (29% בסה"כ) מודאגים לגבי הסיכונים שההורים שלהם עלולים להיתקל בהם ללא יכולת התמודדות מתאימה. ל-19% מהנסקרים יש סבים פעילים דיגיטלית, שהם תופסים כפגיעים אף יותר, כששני שליש (13% מהמשיבים בסה"כ) - דואגים האיומים שדור זה של משתמשים עלול להיתקל בו.

החששות המרכזיים לגבי משתמשי האינטרנט המבוגרים כוללים סיכון בהיתקלות בקוד זדוני (52%) או אתרים והודעות דואר אלקטרוני מזויפים (50%), אובדן כסף בעקבות הונאה או פעילות עבריינית (45%), פגיעה מהונאה (38%) ואף נזק כתוצאה מריגול אחר פעילותם (37%). בדומה לדאגות המכוונות לדור הילדים, גם לגבי המבוגרים קיימת דאגה רבה מהיתקלות בזרים מסוכנים (25%) ותוכן בלתי ראוי (20%).

"להיות מגונן זהו אינסטינקט של הורים, אבל אופק האיומים ברשת משנה את החוקים. הסקר שלנו חושף כי הורים רבים מודאגים מהיקף האיומים המתגבר על ילדיהם ומהעובדה שכל כך הרבה תוכן בלתי מבוקר פתוח וזמין עבורם. באופן מדאיג, המחקר מראה כי חמישית מההורים אינם נוקטים בפעולה כדי לשמור על הילדים מוגנים וכי יותר מחצי (58%) אף אינם מדברים איתם על האיומים. כשמספר כה משמעותי של מבוגרים מודאג הן מאיומים על ילדיהם והן מאיומים על הדור המבוגר יותר וחסר הניסיון הדיגיטלי, חשוב כי להורים אלה תהיה תוכנה ותמיכה כדי לשמור על משפחתם בטוחה", אמר דייוויד אם, חוקר אבטחה ראשי, מעבדת קספרסקי.

מעבדת קספרסקי מעודדת הורים לנקוט בגישה המשלבת פתרון אבטחה מקיף יחד עם חינוך ותקשורת פתוחה לגבי האיומים ברשת וכללי התנהגות רצויה. פתרון תוכנה משפחתי הוא רשת הביטחון האולטימטיבית, המגינה על הילדים ביעילות כאשר ההורים אינם נמצאים בסביבה או מנטרת איומים שהורים אינם מודעים להם. במקביל, חשוב באותה מידה להסביר לילדים - וקרובים מבוגרים - כיצד להגן על עצמם, ממה להיזהר, כיצד לחסום תקשורת בלתי רצויה, וכיצד להימנע מתוכן בלתי רצוי.


פתרונות Kaspersky Total Security - Multi Device ו- Kaspersky Safe Kids יכולים לסייע להפוך את חיי ההורים לקלים יותר באמצעות שמירה על הילדים מפני איומים וניהול הפעילות שלהם במערכות חלונות, Mac OS X ובמכשירי iOS ואנדרואיד. תוכנת מעבדת קספרסקי אינה מגינה על ילדים רק מפני צפייה בתוכן בלתי ראוי באתרים ובאפליקציות, אלא מונעת גם חשיפה של מידע חסוי ומסייעת להורים לנהל את כמות הזמן שילדים מבלים במכשירים המחוברים לרשת.