עשרה דברים על מונדיאל 2022 שלא ידעתם שקיימים

לקראת שריקת הפתיחה שתוציא לדרך את מונדיאל 2022 כדאי לדעת שהיו לא מעט שערוריות בדרך. למעשה, זו הפעם הראשונה בתולדות ליגת העולם בכדורגל שהטורניר יתקיים בחודשים נובמבר – דצמבר, ולא בחודשי הקיץ כאשר השחקנים בליגות הבכירות באירופה נמצאים בפגרה. מה מצפה לנו במונדיאל קטאר 2022? מה כדאי לדעת לפני שהמשחקים יוצאים לדרך? כל זאת ועוד בכתבה שהכנו עבורכם.

מונדיאל 2022 – מה מצפה לנו?

טורניר גביע העולם בכדורגל הוא ללא ספק אירוע הספורט הגדול והנצפה ביותר, הטורניר מתקיים אחת ל-4 שנים ומאות מיליוני אוהדים בכל העולם צפויים להיות דבוקים למסכי הטלוויזיה וליהנות מחגיגת כדורגל במיטבה.

מאחורי הקלעים של מונדיאל 2022 יש לא מעט התרחשויות, וישנם דברים שכל אוהדי הכדורגל חייבים לדעת עוד לפני משחק הפתיחה העומד להתקיים בעוד כמה ימים. לפניכם 10 דברים על המונדיאל הקרוב שאולי לא ידעתם שהם קיימים:

גביע העולם האחרון של כוכבי כדורגל רבים – במונדיאל 2022 בקטאר ישתתפו מיטב שחקני הכדורגל, בניהם גם לא מעט כוכבים מפורסמים שהודיעו כבר על כך שזהו טורניר ליגת העולם בכדורגל האחרון שלהם. בין הכוכבים שנוכל לצפות בהם בפעם האחרונה בטורניר היוקרתי המתקיים פעם בארבע שנים, שכמובן נוכל לצפות בהם באמצעות מסכי טלוויזיה משוכללים, ניתן למצוא את כריסטיאנו רונאלדו, לוקה מודריץ', לואיס סוארס ועוד רבים אחרים.

נבחרת הכדורגל של קטאר – במשחק הפתיחה יתמודדו הנבחרות הלאומיות של קטאר ואקוודור. המאמן של נבחרת קטאר, המארחת של המונדיאל הקרוב, הוא פליקס סאנצ'ס. בחודשים האחרונים הנבחרת המקומית ערכה שלל משחקי הכנה לקראת הטורניר, אך היכולת אינה מרשימה ומומחי הכדורגל חוששים ממשחק פתיחה מאכזב בטורניר ההולך ומתקרב.

מונדיאל קצר במיוחד – המונדיאל הקרוב בקטאר יימשך רק 29 ימים לכן במסגרת משחקי הבתים ייערכו 4 משחקים ביום, כלומר חגיגת כדורגל אמתית לחובבים, אך המשמעות של עומס המשחקים ביום היא פגיעה ביכולת שלנו לצפות בטלוויזיה בכל המשחקים.

משחקים באמצע העונה – זו הפעם הראשונה שגביע העולם בכדורגל יתקיים בחודשים נובמבר – דצמבר ולא בחודשים מאי, יוני או יולי. מאמנים, בעלי קבוצות ושחקנים רבים התלוננו על העומס הצפוי עקב שילוב הטורניר באמצע העונה של הליגות הבכירות והמשחקים המתקיימים במסגרת ליגת האלופות בכדורגל.

32 נבחרות – במונדיאל בקטאר 2022 ישתתפו 32 נבחרות, כמו בטורנירים הקודמים, אך במונדיאל הבא שיתקיים בארצות הברית, קנדה ומקסיקו ישתתפו כבר 48 נבחרות.

8 אצטדיונים – קטאר השקיעה עשרות מיליונים בתכנון והקמת אצטדיונים חדשים, למעשה המדינה הקימה 6 אצטדיונים חדשים ו-2 אחרים שודרגו. יש לציין כי תרבות הכדורגל במדינה המארחת אינה מפותחת, לכן האצטדיונים צפויים להפוך לפילים לבנים.

3 שופטות כדורגל – במונדיאל הקרוב ישתתפו בפעם הראשונה בתולדות המפעל 3 שופטות כדורגל, הן מנפצות את תקרת הזכוכית בפעם הראשונה וזו מהפכה של ממש במונדיאל הגברים.

כדור המשחק הרשמי – ממש בקרוב חובבי הכדורגל יוכלו לראות את כדור המשחק הרשמי שזכה לכינוי "אל ריחלה", כמובן באמצעות טלוויזיה גדולה ומתקדמת טכנולוגית. הכדור מיוצר על ידי אדידס ומעוצב בהשראת התרבות והנוף של קטאר.

כללים נוקשים לאוהדים – רוב האנשים יוכלו לצפות במונדיאל הקרוב באמצעות טלוויזיות גדולות ומשוכללות עם מסכי OLED וטכנולוגיות המשפרות את הצפייה באירועי ספורט. מי שיגיע לקטאר כדי לצפות בטורניר מקרוב עתיד לגלות כי עליו לקיים כללים נוקשים מצד המארחים, ולא מעט אוהדים מתלוננים על כך.

טיסות ישירות מישראל – לקראת מונדיאל 2022 מדינת ישראל חתמה על הסכם עם המארחת קטאר ויש אפשרות לטיסה ישירה בזמן המונדיאל.

כדי ליהנות מחגיגת הכדורגל המתקיימת אחת לארבע שנים כדאי גם לכם לרכוש מסכים, מקרנים וציוד נוסף לשדרוג חוויית הצפייה. קבוצת ח.י. מזמינה אתכם ליהנות מגשם של מבצעים על מסכים וטלוויזיות של מיטב המותגים.